Saturday, 5 January 2013

KITA HANYA DI SEBERANG JALAN.....

Sewaktu kaki melangkah masuk ke rumah..terpandang sebuah novel yg baring terbujur kaku di atas lantai berlapik kan karpet yg agk berdebu..krohhhhhhhh.....

aku terpandang novel 'Kita Hanya Di Seberang Jalan karya Bahruddin Bekri...cover yg ckup menarik dan nmpak berselera utk dimamah...hmm..


agak mengantuk entry ni ..tp sila baca kalo rase xde bende nk bace...

.tajuk novel tu agak menarik dan tafsiran aku pada novel yg xtau dri mana asal usulnya..tetibe je ade kt dlm umh aku mungkin lain dr yg lain......dalam benak fikiran aku  ligat memikirkan ttg tajuk kita hanya di seberang jalan..ya..agak unik..
jadi wktu tu aku hanya pikir mungkin ia berkisarkan ttg cinta..pastinya sbuah novel xkan lgkp kalo xde babak2 cinta romeo and juliet..plg koman pun akan diselitkan cite cinta sang arnab dan kurakura..ok..fine..xde kene mengena..

ya...tajuk yg membawa berbagai maksud tp tafsiran yg berbeza bg sesetengah org...

dan sebenarnya..aku mengaku kalah..aku hanya membaca tidak smpai lima muka surat..kemudian aku tutup dan memulakan penulisan proses meramas-ramas laptop aku yg agak uzur dan cukup masa boleh menuju ke ambang kematian.....krohhhhhh...aku gigihkan diri utk menaip walaupun gua terlampau bnyak keje yg perlu aku setel masuk nye tahun baru 2013 masihi.....

tp bukan pasal novel tu yg aku nk bahaskan kt sini..
agak pjg intro..tp ade aku kesah..tuihh...

ya..

sewaktu aku ingin menaip  pasal entry baru sebagai pembukaan tahun 2013 aku cuma nk bgtau yg aku xtau nk letak tajuk ape pd entry ni...jd aku mgambil tajuk novel yg aku pun x abis bace sebagai selingan utk aku kaitkan diri aku yg sebenarnya tidak berada di seberang jalan..xkira la di jalan mana pun..mungkin aku berada di tgh jln..yg tidak sempat utk menyeberang jalan....

ok...buat2 faham...

membuat perubahan adalah perkara sukar bg kehidupan aku...menjadi diri sebenar kdg2 tidak menyenangkan...menjadi hipokrit kdg2 meletihkan...

well..meletakkan diri pada kehidupan di seberang jalan tgh jalan seolah menyedarkan diri bahawa maut sedang menanti...dan mati itu perkara paling dekat ngn kita...

penutup langsir tirai bg 2012 dan memulakan tahun 2013 pastinya aku akan berdepan dgn dunia yg penuh dgn penipuan dan mengasyikkan serta manusia yg penuh dgn wajah2 kehipokritan  bersama agenda msg2....

what u give..u get back......




### setiap tahun adalah tahun baru...

No comments:

Post a Comment

Lain dari lain punya cerita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...