Thursday, 20 December 2012

THE ROAD NOT TAKEN....

Pastinya saat mengimbau zaman berbaju sekolah ... berkain biru muda serta bertudung putih akan menguntum kan senyuman yg xbrapa nk mekar sgt....

mungkin mengenangkan saat2 berada di dlm kelas BI dan cuba utk memahami stiap potong ayat dalam puisi yg penuh puitis nya menjadikan aku sgt berhati2 dalam menutur kata...


bukan brcakap dlm keadaan baik,sopan mahupun lemah lembut..sebaliknya meggunakan kata2 yg muungkin akan menciptakan musuh di planet bumi ini.....

teringat aku pada puisi 'THE ROAD NOT TAKEN' yg tlh diajar ketika aku form4...ke formm 5...ok..mmg gua da lupa....aku mmg x igt spe yg karang puisi ni...dan aku sendiri xigt stu patah haram ape yg cikgu gua ajar....gara2 pengarang ni...aku juga terpaksa memilih dlm stiap perkara dlm kehidupan..

dan memilih itulah kadang2 amat memeritkan....


Two roads diverged in a yellow wood, 
And sorry I could not travel both 

And be one traveler, long I stood 
And looked down one as far as I could 
To where it bent in the undergrowth; 

Then took the other, as just as fair, 
And having perhaps the better claim, 
Because it was grassy and wanted wear; 
Though as for that the passing there 
Had worn them really about the same, 

And both that morning equally lay 
In leaves no step had trodden black. 
Oh, I kept the first for another day! 
Yet knowing how way leads on to way, 
I doubted if I should ever come back. 

I shall be telling this with a sigh 
Somewhere ages and ages hence: 
Two roads diverged in a wood, and I— 
I took the one less traveled by, 
And that has made all the difference..


please..just take it easy...

### cikgu matematik gua ade bgtau..setiap soalan matematik akan ade jawapannya..jadi setiap masalah dlm kehidupan ade penyelesaiannya...masalah akan mewarnakan kehidupan..tanpa masalah itu bukan dinamakan kehidupan....

No comments:

Post a Comment

Lain dari lain punya cerita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...