Thursday, 3 May 2012

Aku Tak Kisah.....

Bismillahirahmanirrahim.....

Sori la..kalo lately ni aku sllu update pasal kisah dlu2..hukhuk...tetibe teringat kt mak bapak aku yg da berbulan aku x jenguk diorg kt kg...grrrr...
kali ni gua saje nk share ngn korg ape yg pernah aku lalui....kekeke...ayat tacink gile barbie..

Dulu ayah aku keje anta budak g mengaji Quran..mcm korng dulu la..pagi g sekolah biasa..ptg g kelas @ sekolah agama...tula keje ayah aku dok anta amik budak2..mcm driver bus sklh tp ayah aku bwk van..mlm plak jd guard...cian bapak aku kene buat 2 koje..

Semue adik beradik kitorg untung gile sbb pegi belajar agama kt ctu smue bende free je..buku, yuran mkn semue free sbb bapak aku da jd staff kt ctu....so kirenye aku n adik beradik aku da jd cam org terkenal la kt ctu...semue dok kenal aku....tuiiihh..

stu je masalah diorg kt ctu..bile diorg nk pggl aku diorg takkan pggl nama aku..diorg akan pggil....'weh ank pakcik van'....cis...mmg x da bahasa btul... mmg diorg xtau nama aku..hukhuk..(sambil lap air mata)..puii..

thanks pakcik google...


so..boleh di katakan aku ni hidup agak susah gak la dulu..kfc pun xtau pe bende...kekeke...dulu gaji bapak aku pun dlm 2 rat je keje guard plus ngn gaji drebar dlm 4 atau 5 rat..so..mmg x smpai seribu la kan..lps tu..bru naik dlm..6 rat..ok la kan dr xde..

kitorg plak ade 5 org adik beradik yg mmg semue pun sklh lg wktu tu..aku igt lg..waktu tu yuran sekolah semue mhl2 belaka..xde mcm skrg...nsib baik buku teks diorg kasi free je....kekekeke..pastu ada satu hari tu..kkk aku yg sulung tu dpt biasiswa persekutuan..pe lagi dpt je duit tu..kkk aku kuar kan kasi kt mak aku suh byr yuran2 adik2 yg lain..hukhuk..tacink giler...

Yg bestnye bile nak bukak sklh je mak bapak aku msti akn beli bju baru utk ktorg la walaupun ktorg tau yg mmg duit pun xde sgt wktu tu...tp nk wat cmne..ktorg mmg xde otak sgt wktu tu...hukhuk...

pastu naik je sklh menengah..ha..wktu ni otak  da berfungsi da..aku leh pikir sndiri susah mak bapak aku..so..bukak je thn baru pandai2 la pakai bju2 yg lps..asl elok je kasi bedal je pakai..mak nk beli pun ktorg jd baik xnk terime..hebat btul drama ktorg kt ctu..tuihh.....wktu ni bapak aku da berhenti jd drebar sbb kudrat yg da xbrpe nk ade...so..satu2 nye kenderaan iaitu van pihak sklh da amik..yela bapak aku da benti takkan nk wat harta sendiri plak van tu....so kitorg hilang stu2 nye sumber pengankutan..sobsob..

da la sklh jauh gile barbie...nak x nak..kene pergi gak..so aku pun jln kaki terkedek2 g bus station..smpai bus stop naik bus pastu benti kt simpang kene jln kaki lg smpai jumpe sklh..nsib jumpe kalo x jumpe xtau la..kalo jumpe anjing..buat dunno je..gaya mcm heroin la tp dlm hati rase nk lari 100 meter je,...aku la org yg sllu dtg lmbt sklh..penuh nama aku dlm buku pengawas...tuihh....stiap hari mcm tu smpai aku abis blja....

pastu rumah kitorg hanya ade tempat dapur nk masak..bilik ade satu je...katil pun satu..so bilik tu mak bapak aku yg tido...kitorg tido kt ruang tamu..betul2 dpn tv...waktu tu kecik lg..so prmpuan laki ke pakai hantam je tido...kt ctu la mkn..kt ctu la nk tgk tv..kt ctu gak la nk tido...blajo pun kt ctu...sobsob...(sambil lap airmata ).so..kalo sedare mare atau kwn2 dtg mmg ruang tu xde tmpat nk lalu la..hukhuk...bilik air ktorg plak kt lua..

bila ktorg da makin beso...bapak kitorg kasi ank2 prmpuan die tido kt dlm bilik..tido la kitorg beramai2 kt dlm bilik tu...grrr...nsib laki sorg je..die plak kene tido kt dapur..nasib badan la....tacink gile bile aku teringat mak bapak aku tido kt kt ats lantai je kt depan tb sbb diorg da kasi kitorg tido kt dlm bilik ats katil tu..sanggup diorg..mmg dulu aku xde otak la kan...sedap je tido kt ats katil tu...hukhuk...

makin lama hidup..x sedar da tua bangka da ktorg adik beradik...ade satu hari tu...sblum ak nk g smbung blaja kt poli...aku tgk bapak aku tgh tido kt depan tv..aku pun ape lg amik kesempatan bukak tb kononnye nk g tgk tb smpai lebam la sbb da smbung blaja msti xdpt nk tgk tb la..kononnye..

smbil2 tgk tb tu..aku ter 'usha' muka bapak aku..so..aku pun dok tgk jela muke bapak aku yg sdg tido..uishhhhhh..tacink gile barbie..aku mcm nk nangis je..sllu tgk seimbas lalu je..kdg2 bapak aku tgh mkn kt sebelah aku pun aku buat bodoh je...kali ni tatap gile2 muke bapak aku..tgk betul2 muke..da tua da bapak aku...ade kedut2 kt muke die..rambut..janggut..misai semue da putih..hukhukk..sedihnye..bapak aku da ditelan usia..sebak sgt bile aku tgk tgn bapak aku yg selalu memegang stereng van utk cari duit mkn kt kitorg da berkedut..da kasar tapak tgn dan kuku2 jari yg agak rosak..hukhuk...sian mak bapak aku,...

lps kejadian tu..nk ckp aku da insaf sedar diri x la..tp atleast aku sntiasa mengingati setiap keadaan diorg ketika aku trlalu taksub dgn keadaan yg senang lenang skrg..huwaaaaaaa..
  grr.....
pejam celik...siang malam..hidup ktorg makin elok...nk ckp kaya x la..tp boleh la makan kfc setiap hari..kekeke....tp itu la..bile trlampau hidup kt kota..lupe nk pulang..yg mmg da lame aku x pulang,,..rindu kt mak bapak aku....

korang ade rase x pe yg aku rase???

** maaf diatas bahasa yg mcm sial kureng je..

p/s: tajuk entry mcm x kene..tp ade aku kesah..ppuihh..


4 comments:

  1. waaahhh sedihnya citer ni.. errmm.. citer ni buat aku bersyukur dengan khidupan aku.. kadang2 kita x perasan susah payah parents kita.. =(

    ReplyDelete
  2. 2. Kta kna brsyukur, ada bnyak bntuan kalau d tpt kta.He2

    ReplyDelete
  3. Sedihnya cerita. Em. Tapi alhamdulillah hidup kian senang. Harap berkekalan senang. Aamiin :)

    ReplyDelete

Lain dari lain punya cerita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...